Prijs per kg

Vandaag wilde ik dropjes hebben voor mijn arme keel. Dus zoef-zoef voor het werk nog even langs de supermarkt. 

Zo'n zakje uit het schap gegrist, blik op de prijs geworpen en me geërgerd aan de plastic verpakking. Bij het rondkijken naar een andere verpakking viel mijn oog op een groter pak drop van hetzelfde merk.

Hm....veel meer inhoud, maar slechts een klein prijsverschil én in een kartonnen verpakking...

Bij het vergelijken van de kiloprijs bleek het kleinere zakje ruim 5,5 euro per kg te kosten en de grote verpakking 3,30. Dat is nogal een prijsverschil! 

In de kartonnen verpakking bleek jammer genoeg wel weer een plastic zakje te zitten, maar goed... ik heb wel lekker veel drop. ;-)

Vergelijken jullie de kilo / literprijs bij de waren die je koopt? (en dan bedoel ik van drop, shampoo en dergelijke).

Reacties

  1. Jah altijd. Olijven, meel, tomatensaus, crackers, luiers, pasta... Bij de bioboer nog een gepuzzel (regionaal / hoe verpakt speelt ook mee) maar er zitten vaak zulke enorme verschillen in. Loont zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vergelijk altijd de prijzen per kg,wasproduct per benodigde dosering.... In de Colruyt, waar ik de meeste van onze aankopen doe, staat de prijs per kg, per dosering.... altijd vermeld op het etiket in de rayon en dat is heel makkelijk om te vergelijken. Winkel ik in 'andere' winkels waar dit niet vermeld staat, dan reken ik dat altijd zelf even uit want ik heb altijd een rekenmachientje op zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doe ik regelmatig. Het zijn alleen vaak van die kleine lettertjes op het prijskaartje. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou... kleiner konden ze die letters inderdaad niet maken!

      Verwijderen
  4. Ja doe ik ook altijd. Maar ik koop geen grootverpakking als ik zeker weet dat ik niet alles zal gebruiken, dan betaal ik liever in verhouding wat meer, dan dat ik goed eten weg moet gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is de moeite waard zeg. Ik kijk wel vaak naar de prijs per kg ook, omdat ik dan beter kan vergelijken wat uiteindelijk het voordeligst is. Misschien zaten de goedkopere dropjes in plastic omdat ze anders naar karton gaan smaken?

    Anders vind ik het ook zonde van het plastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik kijk daar eigenlijk altijd naar en ik koop alleen de kleinere -duurdere- verpakking als ik niet denk dat ik de grote op krijg, of als het om iets ga waar ik mezelf anders aan te buiten zou gaan. Nu ik wat op mijn lijn probeer te letten, zou ik denk beter niet zo'n flinke doos drop kunnen kopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij ook wel eens een reden om NIET voor de grotere verpakkig te gaan. Ik koop bewust géén dropjes; dan ga ik onherroepelijk voor de bijl ;)
      Ik snoep bijna nooit, heel af en toe neem ik iets uit de snoeptrommel van zoonlief als hij iets uitzoekt, maar voor mezelf koop ik bewust nooit iets. Niet kopen=niet eten! Mede vanwege de lijn, ja ;)
      Hoest-snoepjes heb ik wel standaard in huis voor manlief, maar daar kan ik dan weer wel vanaf blijven, gelukkig, tenzij ik een enkele keer een schorre keel heb ;)
      Zo blijf ik er dus vanaf. Mijn laatste horde was de zak chips op vrijdag. Die koop ik bewust ook niet meer. Eens per jaar of zo haal ik gebak als we bezoek krijgen, daar geniet ik dan ook echt van.
      In maart/april hebben we heel veel feestjes en verjaardagen altijd, dan eet ik meestal geen vlaai. Ook bewust.
      Zo, en door bio te eten en minderen in E-nummers ben ik al 4 kilo kwijt in plaats van ieder jaar iets erbij, heb ik het nu eindelijk weten om te draaien. Zonder sporten!
      Ik eet verder normaal. Veel warm eten, dat dan weer wel.

      Verwijderen
    2. Ik heb ook wel even overwogen of ik die grotere hoeveelheid drop wilde inderdaad.

      Omdat wij eigenlijk nooit drop / snoep / chips / koek in huis hebben mocht het wel 'ns een keertje van mezelf.

      Als de keelpijn over is stop ik het merendeel van de dropjes gewoon weg uit het zicht van manlief zodat er "opeens" toch af en toe dropjes zijn als hij zin heeft om wat te snoepen.

      Ik kan er wel van af blijven.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. :-) Dank je wel!

      De dropjes helpen redelijk goed trouwens.

      Verwijderen
  8. Ja, altijd. En daarna bekijk ik of ik de goedkoopste ook echt lekker vind. Als het budget het toelaat ga ik dan voor de goedkoopste die ik nog lekker vind; dat kan de goedkoopste zijn, maar ook de duurste.
    Ik woon in het buitenland en als ik in Nederland drop koop, moet het ook echt lekkere zijn, dus niet het pondspak van de V.enco of drogistenhuismerk. Als je in Nederland woont, kun je gemakkelijk drop kopen, dan maakt het niet uit als het mindere kwaliteit is, want een andere keer koop je weer de betere. Maar ik kan dat niet, en wil dus per se de lekkere.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh...ik vind de drop van Venco dus wel lekker.

      Mindere kwaliteit blijft hier meestal in het schap. Waarbij ik wel check of goedkoper ook minder van kwaliteit is, want die link is er vreemd genoeg niet altijd.

      Verwijderen
  9. zeker de moeite waard ,want dan kom je er soms achter dat bepaalde aanbiedingen niet zo goedkoop zijn als ze lijken. heb met vergelijken al heel wat euros bespaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, ik heb 1,5 jaar geleden van alle boodschappen die ik wekelijks deed alle prijzen vergeleken. Bij AH, Aldi en Lidl. De kiloprijs hield ik dan aan. Wat schetste mijn verbazing. Dat voor 98 % van de gevallen AH de goedkoopste was en is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts