Plussen en minnen

Vanmorgen weer een aantal impulsaankopen gedaan. Het was namelijk schuurverkoop in het dorp. Iedereen die dat wilde had de spullen waar die vanaf wilde uitgestald voor het huis of in de schuur. 

En natuurlijk heb ik even een rondje gedaan. Maar mensen-mensen wat is dat gevaarlijk!

Het is me niet gelukt om de portemonnee in de zak te houden. Wel waren het allemaal spulletjes met kleine prijsjes:
- 1 zak plastic beesten (ontzettend leuk voor de kinderen die hier komen)
- 3 leuke leesboekjes (ook voor de kinderen) voor verschillende leeftijden
- 2 hele leuke, grote theemokken
- 2 fleurig shirt
- 1 thee ei (gloedjenieuw)

Bij elkaar was ik 7 euro kwijt. 

Verder heb ik vandaag na twee (!!) weken het vuilniszakje van de prullenbak geleegd. En dat is een KLEIN prullenbakje. Ongelofelijk dat we daar zo lang over doen als we papier, plastic en etensresten strikt scheiden. De zwarte container hoefde afgelopen week ook echt nog niet aan de weg. Er zat zowat niets in. Nu dus 1 vol afvalzakje, losse kattenpoep en wat platte kartonnen melkpakken. Op deze manier komt die kliko in twee maanden nog niet vol.

Verder op de fiets melk wezen halen en hardwerkende manlief boterhammen gebracht.



Al met al ben ik best tevreden.

Reacties

  1. Wij scheiden ons afval ook nauwgezet en ik 'slaag' erin om de vuilbak maar één keer per jaar te moeten buiten zetten..... Papier wordt hier maandelijks opgehaald. Verpakkingsplastiek kunnen we op het containerpark storten. Pmd afval kan ofwel in de blauwe pmd zak ofwel afgegeven worden in het containerpark.Glas wordt hier ook eens per maand opgehaald ofwel gooi ik het ergens in een glasbol. Groentenafval, tuinafval wordt zowiezo gecomposteerd.... We produceren in elk geval een hoop minder afval of de meeste van onze buren....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw... eens per jaar!

      Kijk dat is nog eens een leuk streven voor mezelf ;-)

      Verwijderen
  2. Geniet van je leuke spulletjes :)

    Goed bezig met afval scheiden! Scheelt hier ook heel veel. Gek is dat he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben de mokken al in gebruik :-)

      Ja het is bizar hoeveel minder er in de zwarte kliko verdwijnt als je alles strikt scheid.

      Ik ben wel geschrokken van de hoeveelheid plastic die er hier doorheen gaat. Maar daar ga ik ook nog wel wat aan doen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts