Leuke link om zelf tegoedbonnen te maken

Mijn moeder wordt 65 jaar. Een hele mooie leeftijd wat gevierd gaat worden. 

Op de vraag wat ze voor haar verjaardag wilde hebben kwam ze niet verder dan een paar tuinhandschoenen. "Of misschien moeten we dat kadootjes geven maar afschaffen hoor." zei ze erachter aan. 

Tja en wat moet je dan? Een paar tuinhandschoenen vond ik wat mager voor een 65e verjaardag en is het uiteindelijk niet geworden, hoewel ik wel het kado idee doorgespeeld heb naar een broer. Die ook niet wist wat hij moest geven. 

Van mij krijgt ze een brief waarin ik een (niet perfectionistische) poging heb gedaan om haar te vertellen dat ik heel veel van haar hou en heel blij met haar ben. Iets wat ik volgens mij nog nooit zo uitgebreid en direct tegen haar heb gezegd.

Daarbij krijgt ze van mij en mijn man samen een zelfgemaakte kadobon voor 3 uur klussen in huis of tuin.

Dat is tevens een goede manier om van de losse deurklink af te komen die al minstens 10 jaar op de woonkamerdeur zit (of niet-zit beter gezegd - bij het dichttrekken van de deur eindig je 9 van de 10 keer met die deurklink in je hand).

En zo zijn er nog wat huiselijke gebreken die er al jaren zijn, maar waarvoor mijn lieve ouders tot nu toe niet de tijd hebben gevonden om ze te repareren. 

Zij gaan liever op stap, klussen bij hun kinderen in huis of passen op de kleinkinderen. Andersom krijgen we zelden de kans om echt iets te doen. 

Ik hoop dat ze er blij mee zijn. Het zijn onze eerste spannende stappen in het geven van consuminderende no-waste kadootjes. 

En spannend omdat het toch heel lastig is om zelf van het idee af te komen dat een kado pas waarde heeft als je er iets voor betaald hebt.

De link om zelf een tegoedbon te maken wilde ik jullie niet onthouden: 



Hoe laten jullie je geliefde naasten weten dat ze je dierbaar zijn? 

Reacties

  1. Leuk idee, hopelijk is ze er blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig idee! Ik denk dat ze hier erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief gebaar,die brief.Misschien wel het mooiste op de verjaardag van je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kon ik niet goed peilen, maar ze zei wel dat ze heel blij was met haar kadootjes.

      Mijn moeder laat het ook niet snel merken als ze geraakt is.

      Ach... als het maar gezegd is he. Dat is heus wel aangekomen.

      Verwijderen
  4. Ik geef wel eens een 'gebeurtenis' ipv een ding, b.v. een wandeling met een lunch, een avondje uit naar keuze (film of theater), een high tea. Dan heb je zelf een leuke avond en zij ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die gebeurtenis is ook leuk.

      Leuk idee voor kinderverjaardagen ook.
      Mijn nichtjes komen om in het speelgoed, maar vinden het wel hardstikke leuk om wat met hun oom en tante te doen. :-)

      Verwijderen
  5. Nog even leuk om te laten weten: met de tegoed bon voor het klussen waren ze ook blij.

    M'n vader had gelijk plannen om manlief in te zetten en ik heb medegedeeld dat de deurklink gerepareerd wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op onze website kun te ook iets lezen over een tegoedbon of waardebon maken.
    Verder een leuk artikel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts