Less waste: stapje 4

Het is weer maandag en daarmee tijd voor een nieuwe afspraak met mezelf op het gebied van less waste:

ik wil papier en plastic strikt scheiden van het restafval.

Tot nu toe deed ik plastic bakjes van vlees vaak bij het restafval en ook andere kleine plastic verpakkingen werden voor het gemak vaak gewoon in de prullenbak gegooid.

Vanaf nu dus niet meer! Al het plastic gaat braaf bij het plastic en papier in de oud papierdoos.
Dit leidt overigens niet direct tot minder afval (wel tot minder afvalzakjes), maar wel tot een beter afvalscheiding.


Hoe strikt zijn jullie in het scheiden van je afval? 

Reacties

  1. Vuil plastic gaat bij ons bij het restafval. Als ik een yoghurtbeker moet omspoelen of een vleesbakje heel goed schoonmaken,dan verspil ik water.En ik wil geen schimmel in mijn bak met plastic. Ik wilde,dat ik meer kon kopen in niet-plastic verpakking.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om een yoghurtbeker of vleesbakje proper te maken kun je die toch gewoon mee afwassen op het einde van de vaat : het plastiek is proper en je hebt geen meerkost aan water. Ik doe dit altijd op die manier en lege brikverpakkingen van melk maak ik plat, was ze af en nadien kan ik ze lang 'bewaren' tot ik eens naar het containerpark ga.

      Verwijderen
  2. Bij ons precies hetzelfde als bij Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak niets schoon, vuil plastic gaat gewoon bij het plastic, in de speciale zak.
    Al het andere wordt ook zoveel mogelijk gescheiden, waardoor er in de restbak niet veel meer terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts