Je moet ook nooit zeggen dat je geld overhoud...

want dan komt er prompt een rekening (of twee).

Het is gelijk duidelijk dat ik geen detailoverzicht heb van mijn uitgaven...LOL! Is ook niet helemaal mijn ding hoor. Ik heb het ooit allemaal eens uitgerekend (en dat doe ik elke paar jaar overnieuw) en op basis van alle terugkerende kosten en verwachte kosten voor huisonderhoud en instortende huishoudelijke apparaten bepaald welk bedrag er maandelijks gespaard moet worden op de huishoudrekening. Het geld is er dus gewoon.

De rekening van de rechtsbijstandsverzekering kwam eergisteren binnen (110,41 euro - nu niet op te zeggen ivm benutting van deze verzekering) op de voet gevolgd door de rekening van de gemeentelijke belastingen. 

Vooral die laatste rekening was even slikken: 485 euro... Ik heb nog niet gekeken of dat nou meer of minder is dan vorig jaar. De WOZ-waarde van ons huis is wel netjes omlaag gegaan.

Ik las op de achterzijde dat ik die aanslag via automatische incasso in 6 maandelijkse termijnen af kan laten schrijven. Dat is prettiger voor de huishoudrekening, dan om dat in twee termijnen te doen. Vandaag dus maar eens even bellen of het totaalbedrag hetzelfde blijft en hoe ik dat eventueel kan regelen. 

Dit zouden dan termijnen worden van 81 euro per keer. Dit zou op zich moeten lukken. Extra sparen gaat dan niet, maar goed: tot nu toe haalde ik geld van de spaarrekening af om dit soort rekeningen te betalen! 

Uiteindelijk zou ik dus toch meer geld over moeten houden aan het einde van het jaar. Of zou dit ook een gevaarlijke uitspraak zijn? 

Reacties

  1. Dat zijn altijd minder leuke rekeningen he. Onze gemeentelijke aanslag is 700 euro gelukkig schrijven ze hem in 10 termijnen af. Dan is het nog 70 euro per maand. Nu is het nog wachten op de waterschapsbelastingen. Vorig jaar was die ook 300 euro. Dus die zal dit jaar nog wel hoger zijn, zoals al aankondigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons is de WOZ-waarde met 14.000 gedaald, maar de aanslag is wel omhoog gegaan. Vorig jaar was het volgens mij iets van €850 en nu €871. Ik ben allang blij dat de WOZ-waarde omlaag is gegaan, dat scheelt tenminste iets. Denk je ook aan de waterschapslasten? Die kwam ik van de week tegen, maar was ik helemaal vergeten. Wij krijgen de acceptgiro meestal ergens in april en dat is hier ook alweer iets van €450, dus wel iets om rekening mee te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waterschapsbelasting hebben we al gehad. Dat was 250 euro geloof ik. Wordt in 6 termijnen afgeschreven, dus dat is te overzien.

      Verwijderen
  3. Ja wat een geld he die gemeentebelastingen. Wij betalen 860 euro.
    Maar mogen hem in 10 termijnen betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Als ik de bedragen van jullie gemeentelijke aanslagen zie, dan valt die van ons nog mee!

    Zou dat komen omdat we op het platteland wonen? Of is het meer afhankelijk van de waarde van je huis? (wat overigens ook mede weer afhangt van waar je woont)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is natuurlijk de goden verzoeken inderdaad. Net zoals zeggen: 'Ik ben al heel lang niet meer verkouden geweest!' Balen dat je wat tegenvallers had.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons is de WOZ waarde ook gedaald, maar de andere gemeentelijk belastingen zijn weer gestegen. Al met al levert het de gemeente weer meer geld op.

    Pakken ze je niet links, dan wel rechts om!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier de gemeentebelasting ook 810 euro kan ook in 10 termijnen betalen kost niets extra en doe dit al jaren zo, zo gaat het gewoon met de vaste lasten mee en idd niet van de spaarrekening, bij ons werkt dit gewoon het best, anders stort ik het echt niet terug naar de spaarrekening. Wij houden zo al jaren geld over.
    nl. vakantiegeld, helft belastingteruggave woning, niks tussendoor terugsluizen )alleen in noodgevallen) en evt. bonus toch gauw zo´n 12.000 per jaar wat naar de spaarrekening gaat. hoor om me heen alleen maar verhalen dat mensen bijna niet kunnen sparen... alles is zo duur... tja dan moet je idd niet alles kopen, alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar.
    Hier hebben we het spaargeld al een keer gebruikt voor verhuizing 45.000 en 2 jaar later voor grote verbouwing aan nieuwe woning 50.000 scheelt toch dat je dan niet alles hoeft te financieren..
    dit jaar wat kleinere uitgaven, zoals schilderwerk woning )moeten we hier ook altijd laten doen, en wat dingen in de tuin.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts