Fout consuminderen

Op mijn werk wordt de conciërge jammer genoeg overgeplaatst in het kader van bezuinigingen. Wij kunnen in ons pand kennelijk best zonder conciërge. Het vervangen van lampen, regelen van printerstoringen, in- en uitruimen van ruimtes: we kunnen dat kennelijk allemaal prima zelf, naast onze reguliere werkzaamheden. 

Alleen zijn we dan schijnbaar weer niet in staat om zelf af en toe de vaatwasser in en weer uit te ruimen en dus.... is al het bestek, de borden, de soepkommen en de mokken weggedaan om plaats te maken voor een heel plastic servies.

Ik vind het schandalig! Wat een foute manier van consuminderen.En dat voor een zorginstelling. En dan bedoel ik overigens niet alleen de plastic troep die nu in de keuken staat, maar ook de manier waarop de conciërge moet verdwijnen. Maar goed..

Naast de eigen mok die ik al op mijn werk had staan komt daar nu dus ook bestek bij, want ik weiger mee te doen aan die plastic onzin. 

Ik ga dit wel aankaarten bij mijn leidinggevende, maar naar mijn ervaring heb je als werknemer in dit soort kwesties erg weinig inbreng. 

Hoe zijn dit soort dingen bij jullie op je werk geregeld?

Reacties

  1. Dat is jammer zeg :( Op mijn werk was ik verantwoordelijk voor dit soort dingen, dus dan gingen we gewoon voor mokken. Iedereen wast af en toe even zijn eigen mok af, prima.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts