Stapje voor stapje, beetje bij beetje week 51

Ben ik hier aan het consuminderen, bezuinigen en isoleren. 

Ik probeer niet naar het grote geheel te kijken (want dan zakt de moed me in de schoenen) maar werk gewoon stapje voor stapje, beetje bij beetje stug door. En dit gaat dan met name over het besparen op energie en het isoleren van ons koude jaren 70 huis.

Ik ben heel benieuwd wanneer / of ik al die kleine acties zal gaan terugzien op de meterstanden. In ieder geval lijkt het wat comfortabeler te worden in huis.

De resultaten van deze week:
  • Er zit radiatorfolie achter de radiatoren beneden.
  • Ik heb een perspex voorzetraampje gemaakt om voor het zolderraam te plaatsen en die heel netjes in een zelfgemaakt frame gezet. Het lijkt onmiddellijk iets minder koud op zolder en de eerste etage. 
  • We trekken de stekkers van de laptops er 's nachts uit
  • We hebben een nieuwe koelkast die veel minder zou moeten verbruiken.
  • Ik zet nu een thermosflesje thee in plaats van kopje voor kopje het water op te warmen. 
Mooie bijkomstigheid: op 1 latje na had ik alle materialen al in huis (gekocht voor eerdere klusacties). 

Eerder al gedaan:
  • Radiatorfolie achter radiator slaapkamer
  • Kitten deel kieren rondom kozijnen beneden en boven
Hebben jullie resultaat van al jullie kleine acties bij elkaar? Of zijn er ergens grote stappen gemaakt?

    Reacties

    Populaire posts