Overstappen van energieleverancier

Vanuit verschillende berichtgeving lees / hoor ik dat er veel te besparen valt door prijzen te vergelijken tussen verschillende energieleveranciers en om dan eventueel over te stappen. 

Nu ben ik een poosje aan het puzzelen geweest en heb wat interessante aanbiedingen gezien. 
Als ik dan echter de reviews lees, dan zijn er bij de prijsstunters vrijwel geen tevreden klanten.
Er schijnt gerommeld te worden met aanbiedingsprijs en de uiteindelijke contractprijs, tegoeden worden soms niet uitbetaald enz. enz. 

Hierdoor ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen. Met de huidige energieleverancier (Delta) hebben we tot nu toe namelijk geen gedoe. Aan de andere kant: een overstap naar een goedkopere energieleverancier zou 200 euro per jaar opleveren.

Hebben jullie ervaring met wisselen van energieleverancier? Hoe beviel dat?

Reacties

  1. Overstappen vond ik nog eng, maar onlangs vond ik van mijn energieleveraar NUON een actie, Topdeal,drie maanden stroom en gas gratis...ik dacht, ik klik eens op die aanbieding,want het zou toch te zot zijn dat je wel kan overstappen naar een nieuwe energieleveraar maar niet van de acties van je eigen energieleveraar gebruik kan maken.
    Ik kreeg een bevestigende mail, en drie dagen later via post ook.
    Met één klikje geregeld...en meteen mijn eerste stapje in overzetten naar een andere maatschappij...volgend jaar, als dit contract uitgediend is.

    Groet, Creanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben in februari overgestapt en de energielevering begon in september, ik ben eerder duurder uit dan goedkoper. Het valt deze keer tegen. Ik ga na afloop van het jaar toch weer terug naar de oude leverancier (Greenchoice) waar ik al vaker energie afnam. Maar nu hoorde ik vandaar dat de oude leverancier een boete krijgt omdat ze klanten geen geld terugbetaald hadden waar ze recht op hadden.
    Eerlijk gezegd, weet ik het nu even niet meer. Ik had goede ervaringen met Greenchoice.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zitten twijfelen over Greenchoice.
    Alleen de kleine lettertjes van hun contract sloten niet zo goed bij ons aan.

    (even uit mijn hoofd: als je niet via automatische incasso betaalt, of de automatische incasso hapert een keer, dan gelden de actietarieven niet meer)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stap ook niet over. Ben ten eerste zeer tevreden over mijn huidige provider. Altijd duidelijke rekeningen, geen gekke veranderingen en ik hoor ook teveel negatieve zaken rondom rekeningen die ineens toch heel hoog zijn en dan enorm veel bellen en mailen en stress geven.
    Verder zou ik zeggen: kijk uit, want je betaald niet alleen het zogenaamde goedkopere tarief voor je stroom, let ook op de transportkosten. Want die zijn bij de tariefstunters vaak weer veel hoger en zo kom je bedrogen uit.
    Groetjes Tanya

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts