Meterstandenvergelijking week 51

Mensen ik ben trots op ons! 
Deze week voor de vierde keer de meterstanden ingevuld op de energiemanager online en ik durf te zeggen dat we goed bezig zijn.

Sinds we begonnen zijn met het invullen van de meterstanden gaat het verbruik omlaag. Leuk hoe bewustwording en actief ermee bezig zijn resultaat oplevert.

Het "doelstellingsverbruik" is het verbruik van vorig jaar.
Van de afgelopen 3 weken is het verbruik:
Gas (nu 29 % boven doelstellingsverbruik - was 36-39 % erboven):
12-12-2011: 45
19-12-2011: 44 
26-12-2011: 36 (!) oké, nou is het weer wel heel zacht natuurlijk, maar toch!

Electriciteit (29 % onder doelstellingsverbruik)
Electriciteit hoogtarief: 
12-12-2011:29
19-12-2011:29
26-12-2011:23
De nieuwe energiezuinige koelkast kwam pas op vrijdag, dus dat kan niet de reden van de daling zijn - wel 1 dag extra laagtarief natuurlijk deze week.

Electriciteit laagtarief
12-12-2011: 30
19-12-2011: 28
26-12-2011: 27
Met een dag langer laagtarief geen gekke score voor deze week. 

Water(39 % onder doelstellingsverbruik): 
12-12-2011: 1
19-12-2011: 1
26-12-2011: 2
Deze week wat meer water verbruikt - cv leeg laten lopen en opnieuw gevuld + lang gedoucht in verband met verven haar en wat meer met de hand afgewassen. 

Goed he!

Hoeveel is jullie energieverbruik gedaald door de tijd heen?

Reacties

  1. Door verhuizingen is het bij ons alleen maar gestegen! Ik hoop volgend jaar wel meer veranderingen te zien, door betere isolatie, energiezuinige(re) computer (dagelijks aan en verbruikt nu de helft, dus dat merk je vast wel). Ik ben in 2009 ook overgeschakeld op bijna alles led, maar daar merk ik erg weinig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, goed gedaan...pluim hoor!
    De verwarming in de garage aanpakken zette vast ook zoden aan de dijk. Hopelijk blijf je dat zien op je metertjes.
    Geniet van de vermindering...en, geniet ervan als je gas,water,en energie gebruikt...minstens net zo belangrijk (vind ik)

    Groet, Creanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop inderdaad dat de meters lager blijven ;-)
    Of zelfs misschien nog lager worden.

    En ja ik blijf zeker ook genieten van wat we wel verbruiken! Het doel is bezuinigen mét behoud van comfort.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts