De wekelijkse boodschappen week 52

Qua voeding hebben we het deze week zeer bescheiden gehouden: 6,98 was ik kwijt aan 1 pak melk, 3 pakken witte bloem, 4 soorten kruiden (voorraad) en wat rode pepertjes. Met alle overgebleven groenten en andere restjes van de kerst was dat voldoende om deze week te overbruggen. 

Wel hadden we een paar andere kosten die er flink inhakten:
Een nieuw onderdeeltje voor de keukenmachine (een asje wat was gebroken): 9,00 euro
10 stofzuigerzakken: 8,95
10 kg kattenvoer en 10 liter kattengrit: 64,22
Brandpreventie (schoonmaken & controleren van drie rookmelders + vervangen batterijen + vervangen kapotte rookmelder): 14,25

Totaal: 103,40

Ik zit daarmee wél al in mijn budget van januari.

Spelen jullie wel eens vals met het huishoudbudget?

Reacties

  1. Ik merk dat ik het ineens niet meer bijhoud als het minder goed gaat door dit soort grote uitgaven, dat is ook wel een beetje vals spelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'vals spelen' noem ik verplaatsen of verdelen. Ik bestelde ook deze maand voor € 60 aan kattenvoer, maar daar eten ze 3 maanden van, dus de kosten verdeel ik over 3 maanden in het huishoudboekje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @lekker leven met minder: die herken ik! Voor mij is het bijhouden van de uitgaven aan boodschappen (en de rest trouwens) nieuw en hopelijk een goed hulpmiddel om eens te kijken waar nog wat op bijgesteld kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @spaarcentje je hebt gelijk: echt vals spelen is het niet. Het is meer dat we er niet zo'n goed zicht op hebben hoeveel geld we apart zouden moeten zetten voor dit soort grote, niet maandelijkse uitgaven.

    Ik vind het knap hoor dat jullie daar overzicht in hebben.

    Wij hopelijk ook in de toekomst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts