De wekelijkse boodschappen: week 49

Sinds een poosje kijk ik op Biologischeaanbiedingen.nl voordat ik boodschappen ga doen bij de supermarkt.
Een grote mazzel in ons geval is dat manlief regelmatig langs de Dirk komt en ik op weg naar mijn werk langs de C1000 kom. Beiden zijn winkels met redelijke prijzen en soms leuke aanbiedingen. 

Nu kopen wij gewoonlijk onze boodschappen bij een biologische thuissuper in verband met (duh!) het biologische aanbod, de ruime keuze, zeer goede groentenprijzen en het grote gemak (ze zetten de boodschappen bij de achterdeur neer). 

Vorige week hielden wij echter nogal wat groenten over én had ik ruzie met het bestelprogramma. Al met al een goede reden om deze week alle boodschappen bij de supermarkt te halen. 

Dat werd de C1000. Vooraf is een menu opgesteld met daarin verwerkt de groenten die over zijn én de aanbiedingen van de C1000. Deze week dus wel iets minder bio dan anders.

Daarnaast heb ik een voorraadje zaad voor kiemgroenten besteld via internet. Het was even zoeken naar een winkel die ook wat grotere verpakkingen verkoopt, maar ik heb er eentje gevonden! Ik weet niet hoe lang we met deze kiemzaden gaan doen, maar ik denk toch wel een paar weken (wij eten bijna dagelijks kiemgroenten dus dan gaat het hard).

Alles bij elkaar kwam ik deze week uit op 40,29 euro (voor twee personen).
Niet gek vond ik zelf.  

Wat geven jullie per week uit aan boodschappen?


Voor de nieuwsgierigen onder ons hieronder de boodschappenlijstjes:

Supermarkt:
Jong belegen kaas*  5,27
Jong belegen kaas*  4,69
Witte wijn (om in beetjes in te vriezen)*  2,99
Biologische halfvolle melk  0,88
2 pond havermout  0,76
Parmezaanse kaas  2,91
Scharreleieren*  1,00
Verse koriander  1,39
Diepvrieserwtjes  1,08
Tandpasta*  1,00
Macaro (even geen idee wat dat is…)*  1,00
Slagroom  0,49
Kastanje champignons  1,59
Bloemkool*  1,00
Crème fraiche  0,45
Camembert  0,85
Totaal  27,35

Bestelling kiemgroenten via internet: 
135 gram tuinkerszaad en 135 gram radijskerszaad: 10,60

Losse aankopen:
Bananen (van de markt, niet bio dus) 0,70
Papieren zakdoekjes* 1,00
2 pakjes afbakstokbroodjes 0,64
Totaal: 2,34

* = aanbieding

Reacties

Populaire posts