Mini badkamer renovatie

Meerdere dingen in huis behoeven een update. Zo hadden we een lekkage van het bad. Omdat het volgens de loodgieter niet meer te repareren was zette de man er deze winter een ander bad in. De hele badkamer fleurde ervan op dat dat lelijke oude bad eruit ging. Helaas vond ik vervolgens de grijze voegen van de tegels lelijk en besloten we dat het douchescherm nu toch echt op was. 

De man kwam met plannen voor nieuwe wandtegels (en een nieuwe vloer, nieuw badkamermeubel, nieuw raam, decentrale wtw enz enz), maar ik vond het erg grote plannen voor wat er verder allemaal nog moet (reparatie goten, keukenrenovatie en het installeren van de airco). Veel wil hij zelf doen. Om daar dan óók nog een badkamer aan toe te voegen vond ik wat veel. Want hij moet ook nog werken, er is een gezin én we willen ook nog bescheiden op vakantie.

En dus stelde ik voor om die badkamer te doen als er tijd over is ;-).
Ondertussen ben ik in stapjes de badkamer aan het klaarmaken voor een mini-renovatie. Ook zonder dure nieuwe tegels kun je namelijk veel  opknappen aan een badkamer. 

Als je lelijke grijze voegen wit verft dan oogt zo'n hele badkamer gelijk een stuk ruimtelijker en frisser. Ik bestelde voegenverf van Tulipaint (dat schijnt de enige te zijn die goed werkt) en begon enthousiast de voegen schoon te maken. Nu maak ik die badkamer best regelmatig schoon... Maar de schrobactie met 50% water en 50% schoonmaakazijn gaf een stroom aan bruine drap. Voegen en tegels gaven naderhand een compleet andere aanblik. Inmiddels ben ik heel de badkamer rond. Volgens het www moet ik nu nog een rondje schrobben met bleek en daarna met ontvetter. Ik ben benieuwd! Het verven van de voegen wil ik daarna in de avonduren doen. Daar kan ik namelijk geen kinderhandjes bij gebruiken. 

Overigens blijken er ook middeltjes te zijn om putjes in wastafels en tegels weg te werken. Dat vond ik ook interessant om te weten. Je kunt alles immers wel weggooien omdat er een kleine beschadiging aan zit. Maar moet dat ook? 
Die vierkante witte tegeltjes vind eerlijk gezegd best mooi - mits met een witte voeg en liefst met een zwart randje halverwege. 

Dit is het resultaat tot nu toe. Foto's van het vervolg volgen nog. 


Heeft iemand ervaring met voegenverf? 



Reacties

Populaire posts