Even 2021 opstarten


Met de start van het nieuwe jaar is het hier even stil geweest. En met reden: het was gewoon heel druk. 

Na de kerstvakantie schoven we zo het thuisonderwijs in Ondertussen gaat het met zoon weer slechter wat veel van ons vraagt als ouders. 

Aan de positieve kant: ik begon een online training over hechtingsproblematiek wat me persoonlijk nu al veel brengt. Ook breidde ik mijn sociale contacten uit en verdiepte andere contacten. Wat best knap is naast een kind wat zowat 24/7 thuis is en waarvan de opvoeding veel vraagt. 

En ook al blijft het gedoe met die corona en met zoon, ik heb me voorgenomen om het een jaar te laten zijn waarin ik mezelf ontwikkel. Want omstandigheden kun je niet altijd kiezen of veranderen, je kijk en reacties erop kun je wel aanpassen. 

Dus ik zet m'n zeilen vast en ga ervoor! 

Hoe ziet de start van jouw jaar eruit? 


Reacties

  1. Mijn eerste week begon redelijk en toen ging het bijna mis met mijn vader, maar gelukkig is hij er nog en gaat het naar omstandigheden goed. Mogen er vanwege corona niet heen. En dat had zijn weerklank op mijzelf en de kinderen. De oudste mag gelukkig naar school want daar heb ik veel strijd mee en de jongste doet het goed op taal en rekenen maar de extra taken die wil ze niet doen. Nou prima, dan teken en kleur je zo maar. En speel je lekker met vriendinnetje met je barbies en pop. Ik hoop dat wij nu weer de goede kant op gaan, want het valt niet mee. Thuiswerken en kind om je heen in de drukste periode van het jaar op mijn werk. Thuiswerken zonder kind om je heen, heerlijk! Niet fulltime maar zo nu en dan. En de bedoeling was dat ik ook andere stappen in mijn werk zou zetten, maar zet ik even aan de kant want dat kan ik er nu even niet bij hebben, nieuwe dingen leren. Wel intern dus er is begrip.

    groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wou ik zeggen: wat knap dat je sociale contacten kunt opdoen in deze tijden van isolatie. Maar fijn zeg! Daar knapt een mens van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe is het nu met jullie? Heeft je man werk gevonden zodat er inkomsten zijn? Ik moet regelmatig aan jullie denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That's the spirit!
    Ik wens je een leerzaam jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe gaat het nu met jullie?
    Het is zo stil hier.
    Groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe gaat het met jou en met jullie? Het blijft hier zo stil.
    Groet, Yvonne D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaat het goed bij jullie? Ik hoop dat je lekker druk bent met je cursus/ontwikkeling en socializen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe gaat het met jullie?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts