ongewenste blaadjes

Je kent ze wel: die geadresseerde gratis tijdschriften die (liefst in plastic) door allerlei bedrijven aan je worden gestuurd: zorgverzekering, pensioenfonds, Anwb, nutsbedrijven, kleding winkels en zakelijke connecties. Allemaal sturen ze van die stomme blaadjes. 

Ik hoef ze niet. Het enige contact wat ik gewoonlijk met die blaadjes heb, is het eraf ratsen van het plastic om het papier vervolgens ongelezen in de oud papier bak te kunnen dumpen. 

Dus ik wil ze gewoon niet meer krijgen! 

Het tijdschrift van de kerk heb ik een e-mail gestuurd (na je doop hou je zo'n levenslang lidmaatschap mét kennelijk een blaadje), de kampioen ook (na een worsteling van een half uur met de optie tot uitschrijven via internet die niet werkte) en toen was ik het zat. 

Bij de andere blaadjes heb ik netjes het plasticje opengeknipt, ons adres op het losse bijgevoegde papiertje doorgekrast en erbij gezet "retour afzender, ongewenste post. Svp niet meer sturen.". Het plasticje heb ik weer netjes dichtgeplakt en de stapel (ik heb inmiddels 5 behandelde blaadjes liggen - het resultaat van 1 week) gaat deze week nog op de post.

Ik ben benieuwd of het werkt. 

Zo niet: dan zal ik ze toch allemaal moeten gaan bellen / mailen. 


Hebben jullie hier ervaring mee?

Reacties

  1. Ja, dat is grappig!
    Ik hield mijn boodschappen bij voor het GFK, maar wilde hun (niet informatieve A4 in plastic) niet meer ontvangen. Het een kan blijkbaar niet zonder het ander, althans zo werd mij meegedeeld. Dus toen heb ik geschreven dat ik dan helemaal niet meer meedeed. Dus ook niet aan het scannen van de boodschappen. Kreeg ik weer een mail terug: ze hadden er begrip voor dat ik niet meer mee wilde doen (alsof het aan mij lag). En Gall en Gall krijgen we ook nog steeds, ondanks dat we de pas al hebben opgezegd. Het blad kan niet apart worden opgezegd volgens het mailtje dat ik kreeg. Vorige week heb ik hetzelfde blad zelfs VOOR DE DERDE KEER weer gekregen. Ik zou een waslijst kunnen maken! Ben blij dat ik medestrijders heb:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh dat vind ik ook zo leuk! Op van zulke post schrijven: retour afzender, is vertrokken met onbekende bestemming'. Het helpt wel, ik krijg zulke blaadjes nooit meer. Verhuizen helpt ook trouwens, maar das zo rigoureus.

    Op mijn werk deed ik het ook, we kregen ZO veel van die nutteloze blaadje die linea recta de papierbak ingingen. En na een half jaar overal afmelden was de stapel oud papier significant minder.

    Succes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goeie tip, ik deze blaadjes ook eens goed in de gaten houden, en afmelden, of terug sturen. alle beetjes helpen, toch!
    groetjes lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geen ervaring mee, maar je brengt me wel op een idee.
    dit gaat op mn to do lijst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je wordt helemaal naar van wat je allemaal 'moet' lezen! Het is idd een goed idee om dat eens aan te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Retour sturen doe ik ook meestal, maar het duurt vaak heel lang voor ze die hint begrijpen. Ook al staat er met koeienletters 'ongewenst' oid op...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt bij de gemeente een nee-nee sticker gratis aanvragen en deze op de brievenbus plakken. Dan krijg je geen reclameblaadjes meer in de bus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die nee nee sticker helpt alleen tegen ongeadresseerde reclame en huis aan huis krantjes, die bladen met je adres erop blijven inderdaad helaas gewoon komen, maar ook ik ga ze de volgende keer eens op dezelfde manier retour doen, wie weet werkt het. dus bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kunt je geloof ik registreren bij zo'n register?
    Sinds wij op het platteland wonen krijgen we veel minder van dat soort ongewenste post.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts