Spit of hernia..

 Van al dat hoesten en het bijbehorende gehang ging ik in het staartje van februari door mijn rug. Wat een sof... Vier weken brak van griep en corona en daarna dus die rug. Ik schrijf februari gewoon maar helemaal af. 

Het lastige aan thuisblijfmoeder zijn is dat het merendeel van mijn taken niet in het repertoire van de rest zit. Aangezien ik alleen kan liggen, lopen en kort staan en mijn bovenlijf één pijnlijke stijve massa is kan er vooral veel niet. 

De man rijdt de kinderen naar waar ze heen moeten, helpt mij in en uit mijn kleren, kookt en stopt de kinderen in. Zoon stofzuigt en raapt alles op wat ik laat vallen (de lieverd). Iedereen moet een stuk meer zelf, plus een beetje van mij erbij.  Rijst opzetten gaat nog, maar afgieten is een no-go. Bij de vaatwasser is alleen de bovenste lade redelijk bereikbaar en de kattenbrokjes liggen een in een gebied ver buiten mijn bereik. De trap geeft teveel spanning op mijn rug, dus probeer ik maar gewoon beneden te blijven. Over de rest van het huishouden heb ik het gewoon maar even niet. Gelukkig had ik net twee wassen gedraaid voor ik door mijn rug ging. 

Morgen gaat de man om boodschappen. Hij mopperde over het grote aantal winkels (twee...), maar ging overstag na mijn uitleg over brood van gisteren en europakketten bij de ene winkel (AH) en artikelen die een stuk goedkoper zijn in de andere winkel (Aldi). Ik ben benieuwd...Dit weekeinde zouden we een feestje geven voor dochter haar verjaardag. Ik heb er een beetje een hard hoofd in. 

Er is één mazzel: het liggen op mijn buik is niet alleen goed tegen de hoest, het werkt ook tegen de rugpijn. Nou hopen dat beide kwalen snel weer weg zijn. 

Duimen jullie een beetje voor me?

Reacties

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts