UItwaaien

Met een kind wat goed in zijn energie zit moet je als moeder vaker (en langer ;-)) naar buiten. Alleen al omdat al die energie binnen zo vreselijk aanwezig is - waar het buiten gewoon minder opvalt.

Het is heel simpel: een kind wat tien minuten lang door de woonkamer rent maakt zijn omgeving eerder dol, dan een kind wat buiten aan het rondrennen is. En laten kinderen nou meer en wilder door woonkamers rennen als er storm op komst is...

Kinderen en storm...


En dus sleep ik me bij storm, wind, regen en sneeuw uiteindelijk toch altijd maar weer met zoon (en eventuele aanhang) naar buiten om de boel uit te laten razen.


En weet je wat? Ook ik knap er altijd van op!


Ga jij graag naar buiten met dit weer? 


Reacties

  1. Dat heb ik ook, het maakt niet uit wat voor weer het is, je voelt je altijd beter als je het even gevoeld hebt. En vandaag schijnt hier de zon, dus daar moet ik zeker nog even van gaan genieten. Is het bij jullie ook zo lekker (terwijl dat toch helemaal niet aangekondigd was!)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uh... nee: wij hadden gigantische hoosbuien, afgewisseld met gewone regenbuien en miezer. Oh ja af en toe was het ook even droog.

      Verwijderen
  2. Hier is het echt herfstweer : regen en zonneschijn wisselen elkaar af en er zit een vrij gure wind. Ondanks het minder goede weer, heb ik toch al mijn dagelijkse wandeling gemaakt en boodschappen per fiets gedaan.
    Onze kinderen zijn volwassen maar toen ze klein waren, speelden ze heel veel buiten zelfs als het regende of koud was. Een kind dat buitengespeeld heeft, kan buiten een deel van zijn energie kwijt en dat is nodig na een dag stilzitten en opletten op school.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is fijn om even uit te kunnen razen na al dat zitten. Zoon is ook graag buiten. Hij vraagt er zelf vaak om.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts